Вчителі, члени учнівського параламенту, здобувачі освіти та їх батьки обговорюють та вносять свої пропозиції та зміни до Правил поведінки здобувачів освіти у Шполянському ліцеї №3.
Правила поведінки для здобувачів освіти
Шполянського ліцею №3
Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області
Відповідно до ст.53 закону України Про освіту здобувачі освіти зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його
наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів
навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу,дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та
установчими документами закладу освіти.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у
заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків,
передбачених рішенням Кабінету Міністрів України. Правила поведінки для здобувачів освіти базуються на чинному законодавстві України.
І. Ми - у безпеці:
1. Школа - територія, на якій не місце предметам або речовинам, які можуть зашкодити здоров'ю, безпеці інших людей або завадити проведенню навчального процесу (наприклад, зброя, вибухові, вогненебезпечні речовини, спиртні напої, сигарети, наркотики, отрути, невідомі речовини та предмети тощо).
2. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм небезпечно знаходитися (дах, підвал, харчоблок, фізична і хімічна лабораторії, майстерні, спортзал).
3. Булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
4. Здобувачі освіти дотримуються правил пожежної безпеки, охорони
праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять.
5. У коридорах школи та по сходах здобувачі освіти рухаються спокійним кроком. Штовхання , ставлення підніжок, біг сходами, коридорами, класними приміщеннми; кидання предметами або гра в м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього, сварки між собою, з'ясування стосунків, бійки. є неприпустимими формами поведінки у школі.
6. Брати без дозволу чужі речі є неприпустимим у школі та за її межами.
7. Здобувачі освіти безпечно використовують навчальне та спортивне обладнання.
ІІ. Ми - відповідальні, старанні і наполегливі у навчанні:
1. Здобувачі освіти приходять до школи без запізнень, за 10-15 хвилин до початку занять, чисті і охайні, займають своє робоче місце з першим дзвінком, готують все необхідне навчальне приладдя.
2. Учень/учениця старанно виконує домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
3. Під час перерви школярі прибирають своє робоче місце й готуються до наступного уроку.
4. У їдальні учням слід дотримуватися черги та культури харчування, не слід виносити їжу і напої за межі їдальні.
5. До закінчення уроків учень/учениця може залишити територію навчального закладу тільки з дозволу класного керівника, медсестри або чергового адміністратора (за письмовою згодою батьків).
6. Учень, який був відсутній у школі з поважної причини до 3 календарних днів, може відвідувати школу без надання довідки від лікаря. Про відсутність учня/учениці батьки повідомляють письмово.
7. У разі відсутності на навчальних заняттях по причині хвороби, здобувач/здобувачка освіти має обов'язково надати відповідну довідку від лікаря з рекомендаціями щодо допустимого навантаження на уроці фізичної культури зі вказаним терміном.
8. Учні відповідають за збереження свого майна. Якщо учень загубив щось зі своїх речей, школа не несе відповідальності. Загублені та знайдені речі зберігаються забрати на І поверсі у чергового, або на 3 поверсі в в гардеробі, а цінні речі - в керівництва школи.
9. Навчальним та спортивним обладнанням учні користуються з дозволу вчителя.
10. Під час уроку здобувачі освіти не шумлять, не відволікаються самі і не відволікають інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, що не передбачені планом проведення заняття, не підводяться без дозволу учителя, не вживають їжу та напої, не жують жувальну гумку; не користуються мобільними телефонами та іншими гаджетами, якщо це не передбачено вчителем для виконання освітньої мети.
ІІІ. Ми - ввічливі:
1. У школі здобувачі освіти поводяться гідно та поважають честь і гідність людей, які знаходяться поруч, ввічливі у спілкуванні з учителями, працівниками навчального закладу, батьками інших учнів, а також з учнями.
2.На уроці здобувачі освіти чують вчителя та поводяться так, щоб чути своїх товаришів.
3. Здобувач/здобувачка освіти школи виявляє повагу до старших, піклується про молодших.
4. Учні дбайливо ставляться до шкільного майна та речей, що належать іншим (учням, педагогам, іншим учасникам освітнього процесу), дбають про чистоту та порядок на
території школи.
5. Здобувачі освіти вільно висловлюють свої погляди, не зачіпаючи гідності і
почуттів інших людей.
6. Всі учасники освітнього процесу звертаються один до одного шанобливо.
поважають і цінувати себе, оточуючих та навколишнє середовище.