Домашні завдання - без тиску і сліз

11.02.2019 12:23

Домашні завдання - без тиску і сліз

1.      Дитина має починати виконувати ДЗ відпочивши і в ДОБРОМУ  НАСТРОЇ. 

Почніть з розмови. Розпитайте:- Що хорошого було в школі?

-          Про що  цікаве, корисне  дізнався сьогодні?

-          Чому навчився?

-          Чим задоволений? Що було хорошого? ( Дитину потрібно вчити зосереджуватись на позитиві)

             Якщо є проблеми, труднощі – обговоріть, скажіть що любите, вірите в неї.

2.      Разом з дитиною обговоріть і встановіть час виконання ДЗ.

(Режим – це важливо, вчить планувати справи, розподіляти час, бути організованим). Якщо дитині важко самій вчасно сідати до виконання уроків, домовтесь про веселий умовний знак, який ви даватимете, якщо вона загралась.

Заохочуйте: якщо вона це робить добре - обійміть, скажіть, що молодець, запропонуйте смаколик ( щось дрібне - цукерку, шматочок шоколадки, яблука, тощо…) У кожного це своє….і… може бути, може – ні.

3.      Якщо дитину обтяжує виконання  ДЗ,  використайте техніку «Метафора»

          ( на перший погляд може здатися маячнею, але за для результату….чому б і ні! І… діти люблять гру )

Уяви собі, що :

1)      ДЗ - це  жаба,  яка скаче і лякає, дратує, відволікає, заважає. Вона може робити це до безконечності. Тому краще її швиденько вловити і посадити к коробку (виконати ДЗ , скласти портфель) і забути про неї.

АБО

2)      ДЗ – це черв’як, якого тобі необхідно з’їсти. Дуже неприємно, але потрібно… І все залежить від тебе: чи ти будеш жувати його довго, відчуваючи його бридкий смак, чи швиденько засунеш в рот  і проковтнеш. Ось  і ДЗ так само - або ти довго над ним сидиш, втомлюєшся, позбавляєш себе улюблених справ, погано почуваєшся, або швидко виконуєш і далі – вільний.

АБО

3)      ДЗ – це гіркі ліки, якими можна мучити себе довго, а можна швидко ковтнути і забути.

Виберіть прийнятний варіант для себе або придумайте свій.

4.      Перерви

В роботі мають бути перерви ( пройтись, попити води, зробити фізичні вправи, але телефон  в руки брати не варто, сідати до телевізора також). Тривалість для кожного своя.

5.      Мотивуйте. 

Можливо  - за хорошу роботу – наклейка, 10 наклейок ( у кожного своя кількість, але невелика) зібрав - можна обміняти на задоволення ( покупка, поїздка, прогулянка, інше).

Найважливіший стимул – це похвала батьків, демонстрація задоволення     дійсними, навіть найменшими, успіхами дитини.

У кожного має бути свій «кнут  і пряник», або «пряник», але він має бути.

6.      Контролюйте свої емоції :

-          не дратуйтесь при слові ДЗ, ( - Дістали ці ДЗ! -Коли закінчиться ця мука!)

-          не показуйте злість, незадоволення, роздратування коли дитина не справляється із завданням, коли допустила помилку. Вона, як і Ви, не може бути успішною завжди,  потребує більше Вашого розуміння ніж гніву і критики.

7.      Зважайте на емоційний стан дитини. Негативні емоції блокують мислення.

                   ПАМ’ЯТАЙТЕКоли дитина  щось робить під тиском, з примусу - вона відчуває відразу, неприязнь, це  викликає у неї  протест, та й віддаляється від Вас, тому що вона вважає, що Ви її не любите, не розумієте.  З часом вона може перестати розповідати про свої труднощі, буде приховувати невдачі. Важливо будувати позитивні стосунки з дитиною, а над цим потрібно працювати.  Вирішувати проблеми може допомогти  інсценізація проблеми у формі гри.