Домашні завдання - без тиску і сліз
Домашні завдання - без тиску і сліз
1. Дитина має починати виконувати ДЗ відпочивши і в ДОБРОМУ НАСТРОЇ.
Почніть з розмови. Розпитайте:- Що хорошого було в школі?
- Про що цікаве, корисне дізнався сьогодні?
- Чому навчився?
- Чим задоволений? Що було хорошого? ( Дитину потрібно вчити зосереджуватись на позитиві)
Якщо є проблеми, труднощі – обговоріть, скажіть що любите, вірите в неї.
2. Разом з дитиною обговоріть і встановіть час виконання ДЗ.
(Режим – це важливо, вчить планувати справи, розподіляти час, бути організованим). Якщо дитині важко самій вчасно сідати до виконання уроків, домовтесь про веселий умовний знак, який ви даватимете, якщо вона загралась.
Заохочуйте: якщо вона це робить добре - обійміть, скажіть, що молодець, запропонуйте смаколик ( щось дрібне - цукерку, шматочок шоколадки, яблука, тощо…) У кожного це своє….і… може бути, може – ні.
3. Якщо дитину обтяжує виконання ДЗ, використайте техніку «Метафора»
( на перший погляд може здатися маячнею, але за для результату….чому б і ні! І… діти люблять гру )
Уяви собі, що :
1) ДЗ - це жаба, яка скаче і лякає, дратує, відволікає, заважає. Вона може робити це до безконечності. Тому краще її швиденько вловити і посадити к коробку (виконати ДЗ , скласти портфель) і забути про неї.
АБО
2) ДЗ – це черв’як, якого тобі необхідно з’їсти. Дуже неприємно, але потрібно… І все залежить від тебе: чи ти будеш жувати його довго, відчуваючи його бридкий смак, чи швиденько засунеш в рот і проковтнеш. Ось і ДЗ так само - або ти довго над ним сидиш, втомлюєшся, позбавляєш себе улюблених справ, погано почуваєшся, або швидко виконуєш і далі – вільний.
АБО
3) ДЗ – це гіркі ліки, якими можна мучити себе довго, а можна швидко ковтнути і забути.
Виберіть прийнятний варіант для себе або придумайте свій.
4. Перерви.
В роботі мають бути перерви ( пройтись, попити води, зробити фізичні вправи, але телефон в руки брати не варто, сідати до телевізора також). Тривалість для кожного своя.
5. Мотивуйте.
Можливо - за хорошу роботу – наклейка, 10 наклейок ( у кожного своя кількість, але невелика) зібрав - можна обміняти на задоволення ( покупка, поїздка, прогулянка, інше).
Найважливіший стимул – це похвала батьків, демонстрація задоволення дійсними, навіть найменшими, успіхами дитини.
У кожного має бути свій «кнут і пряник», або «пряник», але він має бути.
6. Контролюйте свої емоції :
- не дратуйтесь при слові ДЗ, ( - Дістали ці ДЗ! -Коли закінчиться ця мука!)
- не показуйте злість, незадоволення, роздратування коли дитина не справляється із завданням, коли допустила помилку. Вона, як і Ви, не може бути успішною завжди, потребує більше Вашого розуміння ніж гніву і критики.
7. Зважайте на емоційний стан дитини. Негативні емоції блокують мислення.
ПАМ’ЯТАЙТЕ. Коли дитина щось робить під тиском, з примусу - вона відчуває відразу, неприязнь, це викликає у неї протест, та й віддаляється від Вас, тому що вона вважає, що Ви її не любите, не розумієте. З часом вона може перестати розповідати про свої труднощі, буде приховувати невдачі. Важливо будувати позитивні стосунки з дитиною, а над цим потрібно працювати. Вирішувати проблеми може допомогти інсценізація проблеми у формі гри.