Акція «16 днів проти насилля»
25 листопада 2020 року у Шполянському НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. № 3 - гімназія» стартувала щорічна акція «16 днів проти насилля». Дати проведення акції (із 25 листопада по 10 грудня) є символічними. Вони створюють своєрідний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства, боротьби зі СНІДом, рабством та дій щодо захисту прав людини. Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства в сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, забезпечення рівних прав жінок та чоловіків. Практичним психологом школи Пауковою Ю.Б. проведені заняття з елементами тренінгу для учнів «Асертивність або чому так важливо вибудовувати власні межі», «Правила ненасильницького спілкування», «Світ без насильства» та «Мій особистий простір».
1 грудня, в День порозуміння з ВІЛ-інфікованими, соціальним педагогом - Шептицькою І.М. проведено вікторину для учнів 8-х класів «Що потрібно знати про СНІД».
З метою розуміння та обізнаності про всі форми насильства практичним психологом та соціальним педагогом проведена просвітницька робота серед батьків та учнів школи: «Особисті кордони як протидія насильству», «Домашнє насильство», «Як захистити дитину від сексуального насильства», «Приємні та неприємні дотики», «Вербальне насильство над дітьми» «Вирішили поїхати закордон? Подбайте про свою дитину!» (онлайн-просвіта). 3 грудня соціальним педагогом проведено заняття з учнями 5-х класів «Толерантне ставлення до людей з особливими потребами» на якому обговорювалися проблеми дітей та людей з обмеженими можливостями.
Учні 2 – 3 класів переглянули відео-серії щодо правил захисту від насильства та мультфільми щодо запобігання булінгу серед однолітків.
Цікавим та пізнавальним був квест «Тест Білборда в інтимних стосунках» проведений спільно практичним психологом та соціальним педагогом школи з учнями 7 – 8 класів. Метою квесту було ознайомити учнів із небезпеками, що можуть виникнути під час спілкування в Інтернеті та сформувати навички безпечного спілкування.
Проведені заходи стали приводом для аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей, сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків, а також шанобливе ставлення до людей (дітей) хворих на ВІЛ/СНІД.